del 2: family.

Hallo!
 

Här kommer andra delen av tatueringshistorian eller vad man ska kalla den.  
Hittade en tidning på pressbyrån med olika designer och ritningar på tatueringar och gick hem och började rita själv. Det var rosor, text och lite allt möjligt. Ur detta kom jag fram till att jag ville ha ett ankare. Jag googlade mig fram och tittade på olika tatueringar och bilder tills jag slut hittade ett ankare som jag ville ha. I denna tatueringar lyckades även ordet 'Family' komma med. Tyckte det var smart att slå ihop de två elementen då ankaret står för att min familj och jag tycker om att segla och ordet 'Family' som står skrivet i en banderoll över ankaret står för att min familj betyder väldigt mycket för mig. Det fick även en gemensam betydelse som ligger i att min familj kan hålla mig nere på jorden och att de stöttar mig som ett ankare. Ursprungsbilden som jag hade med till tatueraren hade en tamp (rep) som slingrade sig ner runt ankaret tillsammans med banderollen men tatueraren rådde mig att ta bort det då det skulle bli för mycket och för smått att ha det med så det togs bort. 
Denna gången gick jag efter rekommendation till Sara-LiHeartbreak tattoo i Löddeköpinge. Väldigt trevlig och snäll tjej som är duktig för att inte ha tatuerat så länge.
Jag tänkte fortfarande på att jag ville täcka tatueringen för mina föräldrar. Placeringen för denna tatueringen blev därför, efter lite diskussion med tatueraren, på ovansidan av foten. Ville egentligen ha den ner på sidan men hon sa att färgen inte fäster så bra där och man måste fylla i många gånger isf. Så hon ville helst inte tatuera där för den saken. Vi kom slutligen fram till ett beslut och jag är väldigt nöjd med resultatet, den är så fin! Kan säga till alla som funderar på att tatuera foten att (även fast jag inte kommer ihåg helt) det gör ont...man har tunn hud på foten och mycket nerver. Jag satt och ryckte väldigt ofta, oftast inte med mening ska tilläggas. Denna gjordes i april 2012.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Men snygga fötter, hej hej!

Svar: Men thanks hunbun!
Heavy Metal

2014-07-08 @ 21:22:14
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0