Czech GP 2015

Hallo!

Ytterligare en MotoGP-helg har varit, denna gången i Brno i Tjeckien. Riktigt nervös denna gången då Lorenzo har varit stark hela helgen. Spoilers alert! Efter ett händelserikt första varv i Moto3 där 8 förare körde av vid två olika tillfällen redan under första varvet så blev det röd flagg och racet stoppades. Racet kortades ner efter en ny start men tyvärr så lyckades inte Danny Kent köra så bra. Jag slog vad med min far att han inte skulle hamna på pallen denna gången och jag vann 10 kr hahah! Han leder fortfarande världsmästerkapet, så så länge han fortsätter köra bra i kommande race så ska det nog gå hela vägen. Heja Kent! Istället så var det Antonelli som tog hem första platsen vilket ändå gör mig glad för han kör för Rossis academy. Det var hans första seger så grattis till honom.
 
I Moto2 så tog Zarco hem det igen och utökade sin ledning ytterligare. Rabat tog andra platsen och min favorit Alex Marquez tog hem fjärde platsen vilket är hans bästa under hela säsongen än så länge. Han kanske äntligen har lyckats komma underfund med hur man kör Moto2 efter flytten från Moto3 denna säsongen. 
 
I MotoGP så gjorde Rossi ingen bra start men det gjorde Lorenzo och Marquez. Ganska snabbt så drog de iväg medan Rossi fick kämpa att komma förbi Dovizioso och Smith. Efter att han lyckades dra iväg så körde han en ganska ensam trea och slutade även där. Lorenzo lyckades dra iväg från Marquez och tog hem hela. Detta betyder också att Lorenzo har gått om Rossi i världsmästerkapet och de ligger nu båda på 211 poäng. 
 
Jag blev först lite irriterad och ledsen över detta resultatet då jag så väldigt väldigt gärna vill att Rossi ska få ta sin 10onde världsmästerskapstitel. Men nu ser vi istället fram emot Silverstone i England om två veckor och de sju racen som är kvar. Det kan fortfarande hända mycket. Forza Vale!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0