heavy metal chistmas.

Hallo!
 
 
Har så svårt att se att det är den 1 december idag, hur kan tiden gå så fort?! Försöker komma i lite julstämningen med Twisted Sisters julskiva. Har julpyntat lite i min lägenhet idag också, det har kommit upp lite julstjärnor, en adventsljusstake och någon tomte. 
 
 
 
 
I fredags så åkte jag upp till Blekinge för att hälsa på Elin och Joel och hade en väldigt trevlig helg. Hade vinkväll med Elin, Linnea och Marie i fredags. I lördags så tog vi det lugnt och sen skulle Elin iväg med jobbet så jag satt hemma i deras hus och tittade på Netflix. I söndags så började vi sent men fick ändå deras gran klädd och det blev jättefint. Det skulle ha bakats lussebullar men vi glömde köpa saffran och klockan tickade iväg. Fick samtal från min mor som undrade om jag hade kommit hem och sa att det skulle komma en storm på kvällen och att det kanske var bra om jag försökte ta mig hem ganska snart. Elin ville dock inte släppa iväg mig utan lite mat i magen. Vi åt en mini-julbord med köttbullar, prinskorv, julskinka, jansson m.m. Yum! Vi började titta på tågen för helt plötsligt så började det blåsa sjukt mycket. Jag visste inte om jag skulle komma hem eller inte. Min far sa att de hade sagt på Sydnytt att alla tåg skulle ställas in i Skåne. Det slutade med att jag fick stanna en natt till, då Elin tyckte det kändes bättre och för att jag inte ville fastna på ett tåg någonstans. Planen var att ta bussen från Olofström 6:15 så jag gick upp tidigt och sa hejdå till Elin och Joel som skulle till jobbet. Vi tittade på tågen igen och de var inställda fram till 12! Så det blev bara för mig att gå och lägga mig igen. Höll mig hela tiden uppdaterad på Skånetrafikens hemsida, deras app, trafikverket och Sydsvenskan. De ställde in fler och fler tåg. Jag satt uppkrupen i deras soffa och tittade på tv fram till de kom hem vid halv tre. Första tåget som gick gick kl 17 från Bromölla till Malmö så 16:15 satt jag på bussen. 
 
Så tack vare stormen Gorm så kom jag hem nästan ett dygn efter vad jag egentligen hade planerat. Tur att jag var ledig från jobbet och att jag inte hade något jätteviktigt hemma. Jag är också väldigt tacksam för att jag kunde våldgästa Elin och Joel ytterligare en natt! Så för att sammanfatta så var det en väldigt trevlig helg med ett lite äventyrligt slut. 
 

Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Bra val att inte ta dig iväg! :)

Svar: Aa det kändes faktiskt som det bästa valet :)
Heavy Metal

2015-12-01 @ 20:27:01
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0