fika, shopping och lite spänning i vardagen.

Hallo! 


Idag fick jag träffa Therése igen. Det var välbehövligt och mysigt som vanligt! Fick även shoppat lite smått och gott. 

Vi fikade på barista på Emporia idag. 


Jag har lyxen att ha bilen denna veckan. Så efter att jag lämnade av Therése så körde jag hem. Eftersom vi inte har någon egen bil så har vi därför ingen egen parkeringsplats. Jag valde att ställa mig på sidogatan längst ner på min gata för där finns det i stort sett alltid plats. Jag tog mina saker och började gå längs gatan. När jag kom förbi busshållplatsen så körde en motorcykel förbi. Vände snabbt och stannade vid busshållplatsen för att hoppa av och gå fram emot en man samtidigt som han håller på att ta fram något från bältet. Han drar fram en pistol och skriker åt mannen att lägga sig ner på marken. Jag får panik. Det är ju ändå Malmö jag bor i. Flämtade säger jag till Björn som jag har i telefonen "han har pistol". Är rädd för att bli skjuten eller inblandad i något som inte angår mig. Går in mot en innergård men håller hela tiden ett öga bakåt. Sen ser jag att det kommer en piké, en polisbil, en polismotorcykel och en civil piké. Nästan alla ger sig på den här mannen. Med hjärtat i halsgropen går jag lite smått förbi och fortsätter ner för gatan och svänger snabbt av mot mitt hus och går in. Fick sätta mig ner i soffan och få ner pulsen lite. Nu var det ju ingen fara egentligen kanske. Man när någon tar fram pistol och skriker åt någon att lägga sig ner så vet man ju egentligen inte. 

För att berätta något annat och roligt så måste jag berätta om vårt fiske i lördags. Björn har köpt en kastspö och tänkte testa det I bosarpsjön innan vi tar upp det till skärgården. På vägen ner till sjön så pratade vi lite om att fiske och lägga nät osv. Vi sa att om vi går upp en gädda så vet vi inte vad vi gör. Björn skickade iväg några kast innan han gjorde ett felkast som gick in i vassen samtidigt som rullen trasslade till sig. Efter lite om och men så lyckades han få upp trasslet och började rycka i linan för att få loss den från vassen. Det var inte så svårt men när han närmade sig slutet så säger han att han har fått napp. Jo men visst en liten gädda hade satt sig på kroken. Båda förvirrade lyckades Björn så upp den stackarn på bryggan och försökte få loss kroken. Den satt ganska hårt och man stoppar ju inte direkt in fingrarna i munnen på en gädda, de har vassa tänder. Till slut lyckades han få loss kroken och vi lät fisken komma tillbaka till vattnet igen. Det enda vi lyckades fånga efter det var slam och annat från botten. 

Nu är det nog dags för mig och sova lite. Behöver få lite sömn inför morgondagen på jobbet. 

Sov gott! 


Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Helt galen kväll!! Men tänker att det var ju antagligen en civilpolis som kom där på motorcykeln först? Crazy att det ens ska behövas vapen såhär!

Svar: Ja det tror jag att det var,men man vet ju inte.
Annaaaanas

2017-07-18 @ 08:51:02
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0