klänning och fransk mat

Hallo! 


Hade tänkt att blogga i torsdag och sen i fredags och igår men blev inte så. I torsdags så var jag ju som sagt på banken. Det gick bra och nu står lånet på mig och jag kommer även att börja amortera. Sen stannade jag kvar hos mina föräldrar och åt lite och bara umgicks. Därför blev det också sent och inget tid för bloggen. 

I fredags så bestämde jag mig för att ha klänning igen. 

Det var ju varmt så det var skönt med en fläktande klänning. Efter jobbet så åkte jag till centralen och mötte upp min favorit kille och sen gick vi in till stan för att gå på street food festival. Vi lyckades tillslut bestämma oss för att beställa varsin fransk baguette som var typ som en varm macka. Riktigt god. Sen köpte vi lite turkish delight innan vi tog bussen hem. 

Igår så skulle vi egentligen åka till Lund för fika hos Björns syster men det blev inställt pga sjukdom. Jag hade även en konsultation på en tatueringsstudio inplanerat som blev lite mysko då han inte var där men det löste sig ändå. Har nu en första tid bokad. Så spännande! Har lite ångest över pengar för det kommer att bli dyrt och mina föräldrar tycker inte om tatueringar. Det är jättedumt att jag bryr mig så mycket. Jag är snart 30 år och får bestämma själv över min kropp och vad jag gör med den. Funderar på att berätta för dem att jag ska göra den så att de ändå inte blir överraskade när de ser den och säga att jag gör det för att jag tycker att det är fint och vill ha det. Måste sluta tänka att jag gör mina föräldrar besvikna hela tiden med det är så jag känner. 

Istället för fika så blev det lite städning hemma och sen hockey vilket den ledde till lite kortspel. 


I morse så bestämde jag mig för att göra croissanter till frukost då jag fick deg av min mor. Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet, om man nu får säga så själv. Vi åt frukost ute i solen på balkongen, riktigt mysigt. 

I eftermiddags var det dags för MotoGP. Tyvärr så körde Rossi ut i sista kurvan efter en grym insats. Var riktigt ledsen ett tag men har börjat släppa det nu för att fokusera på nästa race i Mugello, Italien om två veckor. 


Björn har åkt tillbaka till Växjö men kommer hem igen redan på onsdag då vi har kort vecka. Så skönt det ska bli med kort vecka och långledigt. 

Just nu ligger jag och tittat på sista perioden utav finalen i hockey VM. Vill veta hur det går innan jag går och lägger mig. 

Hoppas ni haft en bra helg! 


Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Det finns värre saker man kan göra så att föräldrarna blir besvikna på en Honeybee, din tatto kommer bli superfin och du kommer förbli superfin! Och är söt i klänning! ^_^ <3

Svar: Tack vännen! <3
Annaaaanas

2017-05-22 @ 13:18:54
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0