I'm back.

Hallo!
 
Lyckades nästan koppla bort sociala medier helt från min semester. Därav blev det inte heller något bloggande. Men det var en välbehövlig paus. För första gången på länge så kunde jag även ha semester utan att tänka på jobbet. Det måste ju ändå betyda att man trivs, när det går att koppla bort så. De senaste två somrarna har ju inte varit så om vi säger så. 
 
 
 
Vädret kanske inte riktigt blev som vi hade hoppats då det regnade och vi fick två åskoväder. Det var dock välbehövligt regn som kom, även om det var på min semester hehe. Det blev mycket chill, läsning och återhämtning av energi på släkstället. 
 
På vägen hem så gjorde vi ett stopp på min morbrors lantställe och sen vidare till Stockholm där vi sov över hos min morfar. Sen bar det vidare men istället för att ligga och puttra motorväg hela vägen ner så körde vi inom Söderköping på vägen hem. Vi strosade runt lite i stan först och sen gick vi till det berömda glasstället Smultronstället och köpte glass. Det är dyrt men gott. Dock så orkade jag inte äta hela min, den var så himla mäktig. Började må illa men kunde inte sluta för det var gott men tillslut så fick jag sätta stopp. 
 
Björns glass till vänster och min till höger.
 
 
Sen bar det vidare iväg en bit längs motorvägen innan vi körde av vid Ödeshög och tog den gamla vägen längs Vättern. Detta gjorde att vi slutade upp i Gränna där vi gick en sväng och köpte polkagrisar och tittade på lite tillverkning. När vi kände oss nöjda så körde vi resterande bit hem. När vi varit hemma i en halvtimme så knackade polisen på dörren och berättade att det varit en skjutning utanför oss...igen... Vi kom precis efter att allt hänt så såg inget. Dock så ingen allvarligt skadad denna gången vilket är väl tur i oturen. 
 
Resterande dagar av semestern så har vi mest tagit det chill. Vi har varit inne på Malmöfestivalen lite, fixat lite ärenden (några av de bröllopsgrejer) och som sagt tagit det lugnt.
 
Jag tyckte jag var lite smart som bestämde mig för att börja jobbet en torsdag. Detta gör att jag får en lugn start och det är ju redan fredag och detta är bara min andra dag. Skönt att man kan börja lugnt med jobb i två dagar och sen helg innan man sätter igång på riktigt eller vad man ska säga. 
 
Nu ska jag jobba de sista timmarna innan jag tar helg.
 
Trevlig fredag på er!

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0